preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Rikard Katalinić Jeretov" Opatija

Vijesti iz Predmetne nastave (PN)

UPUTE I SAVJETI ZA E-UČENJE

Autor: Marijana Mavić, 13. 1. 2021.

E-učenje će se provoditi:      

  • slanjem didaktički oblikovanih materijala
  • putem videolekcija
  • putem videokonferencija

Videokonferencija je povezivanje pojedinaca i grupa preko telekomunikacijskih mreža i video-tehnologije s dojmom istovremenog prisustvovanja sastanku ili nastavnom satu. Videokonferencije se osim u sklopu alata MS Teams mogu, po želji učitelja, odvijati i pomoću alata Zoom.

Dužinu trajanja videokonferencije planira i određuje učitelj, a ne treba trajati cijeli nastavni sat (45min).

  • učitelj je dužan najaviti videokonferenciju najkasnije dan ranije s poveznicom za pristup videokonferenciji i točnim vremenom održavanja (nastavni sat)
  • učenik je dužan prisustvovati videokonferenciji, u protivnom mu se upisuje izostanak s nastave
  • ako je moguće, učenik za vrijeme videokonferencije mora biti sam u prostoriji neometan od ostalih ukućana. Učenik se tijekom trajanja videokonferencije treba pridržavati pravila koje je odredio učitelj.

 

Zadavanje i predaja zadataka, domaćih zadaća i digitalnih uradaka

  • Učenici su dužni poštovati rokove predaje zadaća i uradaka o kojima su prethodno informirani. Ukoliko zadaća ili uradak nije predan prije roka predaje, učitelj nije dužan uvažiti predano.
  • Učenici su dužni slati zadaće i uratke na način koji je odredio učitelj. Ukoliko je zadatak predan nekim drugim komunikacijskim kanalom koji nije naveden kao mogućnost za predaju zadatka, učitelj nije dužan uvažiti predano.
  • Strogo je zabranjeno predstavljanje tuđeg sadržaja ili sadržaja preuzetog s interneta kao vlastiti uradak.
  • Važna je samostalnost učenika u radu. Uloga roditelja tijekom učenikovog rada bi trebala biti isključivo poticajna, roditelji i ostali članovi obitelji ne bi smjeli direktno sudjelovati u izvršavanju zadataka.
  • Prilikom preuzimanja i objave sadržaja s interneta, učenici su dužni navesti izvor poštujući autorska prava.

Čavrljanje (chat)

Čavrljanje (chat) je oblik privatne komunikacije dvaju ili više korisnika unutar alata MS Teams u realnom vremenu.

  • Čavrljanje se koristi isključivo za osobnu komunikaciju između nastavnika i učenika. Učenik je slobodan javiti se nastavniku na ovaj način ako ima problem ili nejasnoću vezano za gradivo, zadatak, ocjenu ili korištenje virtualne učionice.
  • Učenici smiju učiteljima slati poruke na ovaj način u vremenskom razdoblju od 8.00 do 16.00 sati radnog nastavnog dana, odnosno do 17.00 sati učenici koji pohađaju nastavu izbornih predmeta. Učitelji nisu dužni odgovarati na poruke koje dolaze nakon 16.00 sati radnim danom ili vikendom.
  • Čavrljanje (chat) između učenika u virtualnoj učionici se koristi samo u svrhu suradnje u nastavi, ne smije sadržavati neprimjerene sadržaje i vrijeđanje.

Kriteriji koji ulaze u praćenje i vrednovanje rada učenika u e-učenju

  • pridržavanje roka za izvršenje zadatka koji je dao nastavnik
  • uljudno usmeno i pisano komuniciranje - služeći se standardnim hrvatskim jezikom (odnosi se i na komunikaciju MS Teams-om/Zoom-om ili sl.)
  • pravovremeno javljanje učitelju (dogovorenim načinom) svakoga dana prema rasporedu sati (odnosi se i na online sastanke)

Provjere znanja

  • Učenik je dužan pristupiti najavljenoj provjeri znanja, u protivnom mu se upisuje izostanak s nastave.
  • Učenik provjeru znanja mora rješavati samostalno. Tijekom provjere učenik ne smije

komunicirati s drugim učenicima putem komunikacijskih kanala niti koristiti pomoć ukućana.

  • Učeniku u vrijeme trajanja provjere mora biti omogućen radni prostor neometan od strane ukućana.

 

Savjeti za učenje na daljinu tijekom epidemije koronavirusa

Dragi učenici,

kako se pred vama nalaze novi uvjeti za svladavanje gradiva, koji su znatno drugačiji od učenja u razredu, nudimo vam nekoliko savjeta kako da to učenje bude što učinkovitije.

1. Redovito provjeravajte obavijesti na mrežnim stranici škole i u MS Teams-u
 

2. Planirajte svoje vrijeme
Učenici koji nemaju mnogo iskustva u samoreguliranom učenju, mogu učenje i izvršavanje zadataka odgađati za zadnji tren što može rezultirati nakupljanjem gradiva i zadataka te težim praćenjem gradiva koje slijedi. Izradite dnevni plan u kojem ćete, uz vrijeme provedeno na nastavi na daljinu, planirati ponavljanje i rješavanje domaćih zadaća.

3. Svoj rad shvatite ozbiljno
Jedna od zamki u koju možete upasti učeći na daljinu je da svom učenju ne poklanjate potrebnu pažnju. Ako umjesto predavanja imate PowerPoint prezentaciju, nemojte prolaziti kroz nju dok vam je uključen TV. Dobro je i odložiti mobitel – potrebna je samo jedna poruka da biste odložili pola sata napornog rada.

4. Komunicirajte
Mlade osobe trebaju komunicirati s vršnjacima, a u novonastalim okolnostima ta komunikacija je ograničena ili onemogućena. Pokušajte što više u komunikaciji na daljinu koristiti se glasom (nazovite nekoga, uspostavite videopoziv…), a ne samo pisanim porukama.

5. Osigurajte dobro okruženje za učenje
Okruženje u kojem učite znatno može utjecati na vaš uspjeh u učenju i razumijevanju gradiva.

  • Pronađite adekvatno mjesto. Pronađite mirno mjesto gdje ćete se moći usredotočiti na nastavu i učenje uz minimalno ometanje i pokušajte da je to uvijek isto mjesto. Birajte radni stol, podesite visinu stolice, tipkovnice i zaslona tako da vam bude udobno. Podlaktice i bedra trebaju biti u ravni i paralelni s podom. Izbjegavajte praćenje nastave na krevetu ili podu.
  • Budite usredotočeni. Kako radite na računalu, zatvorite sve paralelne „prozore“ i ne pokušavajte paralelno pratiti i druge sadržaje
  • Vodite računa da je osvjetljenje u prostoriji adekvatno. Osvjetljenje u sobi u kojoj pratite nastavu i učite trebalo bi biti barem jačine zaslona na računalu kako bi se izbjeglo naprezanje očiju.

6. Samomotivirajte se
Učenje na daljinu zahtijeva samostalnost, unutarnju motivaciju, odgovornost i određenu razinu zrelosti. Kako biste bili uspješni u takvom obliku učenja važno je da ste za to i motivirani. Napišite barem tri stvari zbog kojih učite taj predmet. Ne odgađajte početak učenja.

7. Pijte dovoljnu količinu vode i vodite računa o onome što jedete
Konzumiranje dovoljne količine vode povećat će vašu koncentraciju i produktivnost kroz dan, a ujedno i pročišćuje mladenačku kožu i čini je mekšom.
Istraživanja su pokazala da učenici bolje uče ako se dobro hrane. S obzirom na ograničenja s kojima se u epidemiji koronavirusom susrećemo, ograničeno kretanje i smanjeni socijalni kontakti, briga o prehrani može biti važan izvor samopodrške. Zdrava prehrana povezana je s boljim pamćenjem i bržom obradom informacija. Hrana bogata vlaknima, proteinima i zdravim mastima održava osjećaj sitosti dulje vrijeme. Jedan jednostavan način na koji možete osigurati da dobivate dovoljno potrebnih hranjivih namirnica je da jedete namirnice „duginih boja“, u svojoj prehrani koristite više voća i povrća.




CMS za škole logo
Osnovna škola "Rikard Katalinić Jeretov" Opatija / Nova cesta 53, HR-51410 Opatija / www.os-rkatalinic-jeretov-opatija.skole.hr / ured@os-rkatalinic-jeretov-opatija.skole.hr
preskoči na navigaciju