preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Rikard Katalinić Jeretov" Opatija

 > Naslovnica
Najnovije vijesti Škole

POSTUPCI PONAŠANJA TIJEKOM I NAKON POTRESA

Autor: Marijana Mavić, 18. 1. 2021.

 

OPĆA PRAVILA PONAŠANJA DJECE U SLUČAJU POTRESA

PRIJE POTRESA

  • Učenici razgovaraju s nastavnicima i roditeljima što moraju činiti tijekom potresa.
  • U školi uz pomoć nastavnika utvrđuju što sve sadrži komplet za preživljavanje, a kod kuće zajedno s roditeljima pripremaju jedan komplet koji mogu imati i u školi.
  • Sudjeluju u vježbi evakuacije koja će se provesti u školi kako bi naučili što treba činiti u slučaju potresa.

TIJEKOM POTRESA

Postupanje učenika u školi

  • Zaklanjaju se ispod stola, u kutu učionice ili ispod nosive grede. Štite i pokrivaju glavu debljom odjećom, torbom, rukama od mogućih padajućih predmeta.
  • Odmiču se od prozora,  staklenih površina, visokih ormara ili visećih predmeta.
  • Ne koriste stepenice (ili dizalo), ne skaču kroz prozor. Stepenice se lako uruše, a dizalo se može zaglaviti pa se ne može izaći.
  • Ne napuštaju zgradu dok traje potres. Nakon smirivanja trešnje, učitelji odvode učenike evakuacijskim putem na zborno mjesto (pr. školsko igralište).
  • Ne koriste mobilne telefone za kontakte s roditeljima dok nisu na sigurnome.
  • Ne napuštaju zborno mjesto, čekaju upute nastavnika o povratku u učionice ili organiziranom odlasku kućama.

Postupanje učenika na otvorenom

  • Izbjegavaju građevine, žice, stupove, reklame i druge predmete koji mogu pasti na njih i ozlijediti ih.
  • Ako su zatrpani, skreću pozornost na sebe lupanjem po cijevi ili zidu, izbjegavaju vikanje (štede energiju, zrak, ne udišu prašinu).

Postupanje učenika tijekom vožnje u vozilu

  • Ostaju mirni na svojim mjestima u vozilu (automobilu, autobusu).
  • Ne pokušavaju samostalno napustiti autobus, čekaju upute vozača koji će autobus usmjeriti na sigurno mjesto.

NAKON POTRESA

ukazati učenicima na prihvatljive načine reagiranja i lakšeg nošenja sa situacijom

  • Potrebno je da se smire, ne šire paniku, sačuvaju prisebnost.
  • Slušaju upute nastavnika čime pomažu sebi i drugima da se katastrofa lakše riješi.

ukazati učenicima na utjecaj prirodnih katastrofa na tijelo i psihu

  • Opisati učenicima određene tipične fizičke, emocionalne i mentalne reakcije (bolovi u trbuhu, glavobolja; tuga, pretjerana napetost; zbunjenost, problemi u pamćenju…).
  • Osvijestiti načine kako si mogu pomoći (briga o sebi).

Ministarstvo unutarnjih poslova, odnosno Ravnateljstvo civilne zaštite izradilo je brošuru za edukaciju učenika Ljudi su preživjeli katastrofalne potrese. Možeš i ti! Pripremi se!.

Cijela brošura nalazi se u privitku.

Izvor: Ljudi su preživjeli katastrofalne potrese. Možeš i ti! Pripremi se!.

 

 


Priloženi dokumenti:
SafeQuake_BROSURA_strana10.pdf (8.86 MB)


CMS za škole logo
Osnovna škola "Rikard Katalinić Jeretov" Opatija / Nova cesta 53, HR-51410 Opatija / www.os-rkatalinic-jeretov-opatija.skole.hr / ured@os-rkatalinic-jeretov-opatija.skole.hr
preskoči na navigaciju